En suveræn italiener

Piccoli_Cugini_Sunday_Calling

Her gik jeg egentlig i min egen selvtilfredshed og troede, at jeg kendte stort set alt, hvad der er værd at kende af restauranter i mit gamle kvarter omkring Canal Saint-Martin.

Men endnu en gang har jeg ydmygt måtte sande, at byen fornyr sig hurtigere, end jeg kan nå at følge med.

Skulle forleden mødes med en gammel kollega, som jeg ikke havde set mere end 15 år. Hun var i Paris på reportagetur, og vi kunne lige nå at squeeze en middag ind i hendes tætpakkede program. Det skulle være i nærheden af hendes hotel, og jeg kom i tanke om, at jeg havde læst om en italiensk bistro i rue des Vinaigriers.

img_3051

Et lykkeligt slumpetræf. For Piccoli Cugini – lille køkken – er værd at kende. Absolut værd at kende.

img_3045

Hyggeligt allerede på ydersiden, bag gulv-til-loft vinduer. Det varme lys badede ud i novemberaftenen, og indenfor: Gulnede, blomstrede tapeter, bøger i bogreolen og en totalt hipster restaurantchef med vest, fuldskæg og butterfly.

img_3046

Her var stuvende fuldt og fabelagtigt udsyn til det åbne køkken, hvor kokken svingede med pizzadejen. Vi fik dagens skoldhede suppe med vegetarboller og bagefter selvfølgelig pizza. En af de bedste, jeg har fået i Frankrig.

Piccoli Cugini, 34, rue des Vinaigriers, 10. arr. Tel. 09 50 57 79 25. Metro: Jacques Bonsergent

 

 

 

Skriv et svar

