Den dejligste tesalon

le loir dans le theiere3

Må man gentage sig selv? Jeg tror det, ihvert fald hvis noget er virkelig godt. Så her en af mine allerældste travere: Le Loir dans la Théière, Paris’ bedste tesalon.

Droppede forleden ind med mand og børn i bidende koldt vejr, hvor vi egentlig skulle have været på museum, men hvor der viste sig at være to-en-halv-times kø, og hvor vi så hurtigt måtte finde på noget andet. Hyggeligere.

Le Loir dans la Théière – Vaskebjørnen i tepotten – ligger midt inde i det jødiske kvarter i Marais, og det var en af de første tesaloner jeg frekventerede, da jeg kom til Paris for snart tyve år siden. Kærlighed ved første blik. Aldrig rustet.

Le loir dans la theiere

Bag en vinrød facade ligger denne hule, som i første hug lige så godt kunne være en marskandiserbutik: Hullede sofaer, vakkelvorne stole, hæklede tæpper og sjove vægmalerier. Men også en stemning, som jeg knap har fundet magen til noget andet sted, og så selvfølgelig byens skønneste kagebord. Her hindbærcrumble, ostekager, omvendte æbletærter, drivende chokoladekager, citrontærte med ti centimeter høj marengs. Bestil en dertil en dampende varm jasminte, og du er garanteret lykkelig.

Le Loir dans la Théière, 3, rue des Rosiers, 4. arrondissement. Metro: Saint-Paul

 

2 responses to “Den dejligste tesalon

  1. Den skal helt klart prøves af næste gang jeg kommer til Paris. Ser rigtig hyggelig ud. Tak for tippet🙂

  2. Et fantastisk tip. Jeg spiste der i søndags. Skøn brunch med alt hjemmelavet. Der bliver ikke sparet nogen steder og indretningen er så hyggelig. Til at betale.

Skriv et svar

