Mesteren Picasso – og de andre

expo-picasso-mania-grand-palais-paris-1-w1200-h800

Det er ligesom med slankekure: Hvert år efter nytår lover jeg mig selv, at jeg i det nye år skal se nogle flere udstillinger, på flere museer, til flere koncerter, kort sagt have noget mere kultur inden for vesten.

Noget når jeg selvfølgelig – har min blog som alibi! – men alt for mange ting når jeg aldrig. For Paris er en boblende kulturkedel, og hver uge er der nye, fristende events og udstillinger, der lander oven i dem, jeg allerede skulle have besøgt i sidste uge. Dermed bliver den kulturelle to-do-liste længere og længere og mere og mere uoverkommelig, frem til den dag, hvor jeg med mellemrum smider den ud og starter på en ny.

Picasso-Home-600x309

Een af de udstillinger jeg faktisk nåede i det forgangne år, var Picasso Mania på Grand Palais, og den var – og er – god. Udstillingen løber frem til den 29. februar, så den kan nås endnu, og jeg anbefaler den til alle, der gider at høre på mig.

010 001

010 001

Her er over 100 værker af Picasso – nogle af dem har aldrig været vist før – sat over for en stribe af hans samtidige og arvtagere, så man kan se, hvordan Hockney, Warhol, Basquiat, Jeff Koons og endda pop-kunstneren Lichtenstein var dybt inspireret af Picasso. Ind imellem grænsende til det næsten kopierende.

Grand Palais, 3, avenue du Général Eisenhower, 8. arr. Metro: Franklin D. Roosevelt eller Champs-Elysées Clémenceau. Aaben mandag, torsdag og søndag fra 10 til 20, onsdag, fredag og lørdag fra 10 til 22. Tirsdag lukket. 

One response to “Mesteren Picasso – og de andre

  1. Ha,ha.Du er ligesom jeg selv!Kender det alt for godt,og er stadig ikke “helet” endnu,efter at jeg missede ud på den store Marie-Antoinette udstilling for et par år siden,øv,
    Men jeg skal ihvertfald nå denne her inden 29 februar! Tak for “skubbet”,
    Mvh,Nina Larsen 78200

Skriv et svar

