Nyt, billigt og ultra moderne youth hostel i Paris

generator-paris-9

Josephine på 19 spurgte forleden i mit kommentarspor, om jeg kunne anbefale et godt og billigt hotel i Paris. Hun skal herned med sin veninde i sommerferien og er ved at planlægge.

generator_paris_lowres-66

Et Youth Hostel er en virkelig god mulighed. Den britiske hotel-gruppe Generator har for en måned siden åbnet det største hostel i Frankrig nogensinde  i en nedlagt kontorbygning på Place Colonel Fabien i det 10. arrondissement, nogle få skridt fra mit elskede Canal Saint Martin-kvarter.

1088678_generator-un-nouveau-type-dhotel-low-cost-ouvre-a-paris-web-tete-0204122245575_660x352p

Her er 918 senge fordelt på 198 værelser, moderne design og en restaurant, der er åben hele dagen, og som serverer alt fra burgere til snegle. Gratis Wifi selvfølgelig og en ung og dynamisk stemning.  Her er værelser med 2, 4, 6, 8 og ti senge, billigst selvfølgelig, jo flere, der sover sammen. Billigste tarif 25 euros pr. nat. Et dobbeltværelse koster 98 og stedets dyreste – et dobbeltværelse på 8. sal med egen terrasse – kan du få for 128 euros. Stadig vildt billigt i Paris.

1088678_generator-un-nouveau-type-dhotel-low-cost-ouvre-a-paris-web-tete-0204122245621_60x352p

(Alle billeder her er fra Generator)

Generator Hostel, 9-11 Place Colonoel Fabien, 10. arr. Metro: Colonel Fabien

2 responses to “Nyt, billigt og ultra moderne youth hostel i Paris

  1. Jeg var lige inde og tjekke det omtalte hostel. Desværre var priserne helt anerledes – høje. Et dobbeltværelse 1522 kr pr. nat i slutningen af september. Hvornår koster et dobbeltværelse 98 euro? Har du et andet forslag til den pris omkring 98 euro for et dobbeltværelse?

    • Kære Inge, har først set din kommentar nu, det må du undskylde. Men jeg forstår ikke rigtigt din pris. Jeg har lige prøvet selv at plotte den sidste weekend i september ind på deres side, som om jeg ville reservere til et par i én nat, og dér får jeg en pris på 75 euros for et dobbeltværelse, det er omkring 500 kroner. Er du sikker på, at du har skrevet Paris ude til venstre? De har nemlig hoteller i mange byer. KH Louise

Skriv et svar

