Godt lille bistrokøkken i Marais

fer a cheval7

Le Petit Fer à Cheval – Den lille Hestesko. Jeg har hørt om den bistro, lige siden jeg kom til Paris for 18 år siden. Men jeg har aldrig nogensinde fået prøvet den, før forleden, hvor Michael og jeg besluttede at give de to store ( 12 og 13) en spontan Pariseraften og lade de tre mindste blive passet derhjemme.

medium_Bar-PFC

Det blev en vildt god oplevelse. Le Petit Fer à Cheval er en nærmest mikroskopisk restaurant med plads til 13 spisende og nogle enkelte stående ved den hesteskoformede bar. Midt inde i Marais-kvarteret og med  super venlige og imødekommende tjenere, som ellers har så lidt plads at arbejde på, at det danske arbejdstilsyn formentlig ville slå alarm.

Fer a chevalKøkkenet er et autentisk fransk bistro-køkken, og viste sig at være virkelig godt. Vi fik oksekød – det stykke som på fransk kaldes Onglet de Boeuf, og som vist nok sidder nede i nærheden af filet’en – med fritter og grøntsager. Til dessert klassikeren Tarte Tatin med Creme fraiche, en af de bedste jeg har smagt i min Parisertid. Helt igennem at anbefale!

Au Petit Fer à Cheval, 30, rue Vieille du Temple, 4. arr. Metro: Hôtel de Ville

4 responses to “Godt lille bistrokøkken i Marais

  1. Rigtigt godt tip! Vi har brugt din blog rigtig meget til inspiration til vores anden tur til Paris. Denne gang uden børn:-) Min mand og jeg vil prøve denne bistro til April da vi gerne vil opleve typisk Pariser stemning. Har du nogle ideer til morgenmadssteder? Vi skal bo på det hotel du har anbefalet med udsigt til Notre Dame.
    Tak for en meget inspirerende blog!

  2. Hej Louise🙂
    Sikke en skøn blog! Mit navn er Josephine, jeg er 19 år og skal sammen med min veninde til Paris i sommerferien. Vi er på jagt efter et billigt hotel som ikke er noget særligt, bare det er rent og man kan føle sig tryg hele natten. Vi har heller ikke noget i mod hvis man lige skal med en metro eller lignene i 15 min, så længe hotellet ligger tæt ved stationen. Har du nogle forslag?🙂 håber du vil hjælpe os, så skriv til mig på josephinesd@live.dk På forhånd tak:)

  3. Det er dejligt med dine mange tips og dette er bestemt et der skal prøves når mig og min forlovede rejser til Paris i oktober. Jeg har været i Paris før men det har min forlovede ikke, så vil rigtig gerne også finde nogle steder jeg ikke har været, så det bliver nyt for os begge. Men tror vi tager en dag hvor vi bare spiser lidt morgenmad og så lader os selv forsvinde i Paris…bare gå og nyde de små gader, der er altid et eventyr om hjørnet!

  4. Kirsten Sällberg

    Hej Louise Vil vil gerne sige dig tak for anvisninger af bistroen i Marais. Vi besøgte den i sidste uge en dejlig oplevelse og god mad. Mange hilsner Kirsten

Skriv et svar

