På sporet af det gode – mindre dyre – hotel…3

I serien om de nye tema- og designhoteller har jeg skrevet om flere dejlige, men dyre. Sådan hænger verden jo desværre tit sammen. 200, 300, 400 euros for en nat.

reception

Men her får I et, som er billigere. Ikke billigt, men billigere. Modedesigneren Alix Thomsen, en fager blondine, der går med hat, knæstrømper og pyjamas-stribede shorts, har sammen med indretningsarkitekten Laura Léonard, indrettet et lille fint hotel, Hôtel du Temps, med 23 værelser i det 9. arrondissement.

room-2

Jeg siger ikke, at jeg er absolut vild med junglemønstrede gardiner eller porcelæns-natbords-lampen med bastskærm og liljekonvaller, men helhedsindtrykket er rigtig sjovt – og meget retro. Her er nogle arty badeværelser med fritstående badekar, teaktræsstole fra 50’erne  og dejlige grønne sengetæpper.

suite-2

Prisen starter ved 120 euros for et enkeltværtelse, 160 for et dobbelt.

Hôtel du Temps, 11, rue de Montholon, 9. arr.

2 responses to “På sporet af det gode – mindre dyre – hotel…3

  1. Du burde tage et smut forbi Hotel Saint André des Arts. 89€ pr. nat for en dobbelt seng, og prisen er inkl. fransk morgenmad. Ligger i det perfekte kvarter, og i gågang til (næsten) alt. Det er et af de hyggeligste hoteller i Paris – og jeg har været på en del

    http://www.france-hotel-guide.com/en/75006-saint-andre-des-arts.php

  2. Hvor ser det fint ud!
    Jeg er ved at finde hotel til min kæreste og jeg, som skal afsted på kærestetur, uden vores datter. Jeg vil virkelig gerne prøve at find et hotel i Marais eller Bastille, kender du et godt??? På forhånd tusind tak:)

Skriv et svar

