Sidste udkald! Hvem vil med på guidet tur i Paris Skærtorsdag?

Så nærmer tiden sig. På torsdag – Skærtorsdag den – 17. april laver jeg en guidet tur i Paris for privatpersoner, dvs danskere, der er i Paris og har lyst til at se byen med en insider. 122-11 Foto fabian Charaffi Paris Tourist officeVi starter turen klokken 9.45 ved metrostationen Belleville, på hjørnet af boulevard de la Villette og rue du faubourg du Temple og går på tværs af centrum, gennem passager, snirklede gyder og gennem det lille overdækkede marked. Turen tager tre en halv time (måske fire) og I kommer til at se, hvordan Paris skifter ansigt fra det hippe Østparis over Marais-kvarteret og broerne til Latinerkvarteret.

102-27 Foto David Lefranc paris Tourist OfficeUndervejs fortæller jeg om byen som den er at bo i. Mindre om monumenter, Napoleon og årstal og langt mere om pariserne, deres spisevaner, boligpriser, bypolitik, børneopdragelse og sundhedssystemer.

Hvis I  har lyst til at gå med, kan  I kontakte mig på email: louise.sandager@wanadoo.fr Turen koster 50 euros pr. snude, som betales ved starten.

6 responses to “Sidste udkald! Hvem vil med på guidet tur i Paris Skærtorsdag?

  1. Ih, det lyder virkelig hyggeligt, men jeg er desværre ikke i Paris på dette tidspunkt🙂

  2. ej for søren. jeg er i paris fra den 7 til 10 april.. og ville have elsket at give min mor det som gave. vi har været i paris et utal af gange men det kunne jo være sjovt at høre om DIT paris

  3. Årh! Det ville jeg gerne, hvis jeg bare var i Paris! Jeg læste din blog fra ende til anden, da vi skulle bruge en måned i Paris for to år siden. Og det kunne da være fantastisk at opleve bloggen “live”😉 Hele familien plager stadig om at komme afsted igen, så hvis du laver flere af den slags ture med tiden, kan det jo være…

  4. Hej, lyder godt, vi er to veninder,der er I Paris fra d. 4.5 – 8.5, hvis du har en tur hører jeg gerne nærmere. Mvh Lotte Sander
    P.s. Har du familie i Herning, navnet er kendt der?

    • Kære Lotte, jeg er helt booket den uge med en skole, som kommer til Paris, så jeg har ikke nogen ture for privatpersoner lige der. Det er ærgerligt, men prøv endelig at skrive til mig næste gang, I kommer til byen. Og navnet, det har jeg giftet mig til. Men min mands familie er oprindelig, nogle generationer tilbage, fra Vestjylland. Vi har stadig kontakt til en faster og nogle fætre i Jylland, men ingen i Herning:-)) KH Louise

  5. Kære Lotte, Min kæreste og jeg kommer til Paris d. 28/4-15 til d. 2/5-15 og tænkte du måske havde en guided tur vi kunne hoppe med på – hvad er prislejet hvis man er flere på samme tur ? De bedste hilsner Dinna

Skriv et svar

