Eiffeltårnet set fra en Tuk-Tuk

tuktuk5I mine bøger har jeg flere gange anbefalet bycykler og Segways som et godt alternativ til at gå rundt i Paris. Fordi man ind imellem simpelthen bliver træt af de mange kilometer, og fordi det faktisk forandrer perspektivet at være på hjul.

Nu tilføjer jeg et nyt transportmiddel, tuk-tuk’en. En udbygget knallert med tre hjul, lædersæder, kaleche og chauffør! Jeg opdagede tuk-tuk’en, fordi jeg skulle organisere byvandring for 10 mand fra et firma i København. De var på den årlige storby-tur; havde allerede gjort London, Barcelona og en stribe andre europæiske byer, og var både tjekkede og forkælede. De ville gå, men også køre lidt, og havde for flere sæsoner siden prøvet den Georg Gearløs-agtige Segway, som ellers kan imponere de fleste.

tuktuk4

Jeg måtte altså lægge mig i selen for at finde på noget nyt. Tuk-Tuk’en blev svaret. Den findes  i standard-udgave til to personer på bagsædet, men også i en lang limousine-udgave med plads til seks. Vi tog to af dem, blev kørt fra Marais-kvarteret til Eiffeltårnet, snoede os ind og ud mellem biler og busser, ræsede op ad Champs-Elysées med vind i håret. En stor succes!

Der findes adskillige tuk-tuk bureauer, men jeg stødte på dette her, som jeg varmt kan anbefale. De var både venlige og til tiden:

Allo Tuktuk ved/ Benjamin Maarek, tel +33 (0)6 28 97 64 51

One response to “Eiffeltårnet set fra en Tuk-Tuk

  1. Har netop booket billetter til eiffeltårnet til vores lille familie med 2 børn på 6 og 9 år på min fødselsdag i juli. Har du en god ide til hvor man spise et hyggeligt sted i nærheden, hvor børn også syntes det er hyggeligt?

Skriv et svar

