Kæmpe-fernisering på venstre bred

Så kører vi igen! 13 en halv måned efter, at mine tvillinger kom for tidligt, og ti måneder efter, at jeg satte bloggen på barsels-stand-by, er jeg nu ‘back in business’. Eller i det mindste så meget ovenpå, at jeg igen kan snige mig til at blogge, mens de små sover til middag. Ja, endda bruge byen igen. Med og uden rollinger.

Det ville være løgn, hvis jeg ikke indrømmede, at jeg indimellem har tvivlet på, om jeg overhovedet kom i blogform igen. For det kræver en vis logistik og stort set alle vågne timer at være ankermand i en storfamilie med fem børn. Men så ser jeg på mine blog-statistikker, og konstaterer, at snart 300.000 har besøgt den, siden jeg startede, og endnu bedre: over 100.000 har brugt den i det år, hvor jeg ikke har skrevet en linje! Det er motivation.

Så nu hopper jeg på igen og åbner med en aktuel event, som jeg synes er rigtig sjov. Fredag og lørdag i denne uge, 31. maj og 1. juni, holder gallerierne og antikvitetshandlerne på venstre bred en samlet kæmpe fernisering, hvor de viser deres bedste værker frem.

Der er over 100 gallerier og finere antikbutikker samlet på et meget koncentreret område under navnet Carré Rive Gauche, og en gang om året afholder de Carré d’Audace, denne her kunst-event. I år er det 36. gang, og måske er det et opgør med krisen, depressionen, eller den almindelige tristesse, som lammer Frankrig lige for tiden, ihvert fald er der en gnist af galskab, vanvid og masser af morsomme værker med i år. Hos Galerie Martel Greiner, 6, rue de Beaune, kan du fx købe en surrealistisk installation fra 1973 hvor, kunstneren Senne lader en masse elektriske voks-hænder kæle en malet kvindekrop. Hos Alb Antiquités i 3, rue de Lille kan du erhverve dig en telefon udtænkt af Dali fra 1935 i lak og skildpaddeskjold.

2_1Der er malerier, skulpturer, møbler, Mingvaser, Ludvig den 15. stole i børnestørelse, en ægte Fernand Léger, manchetknapper formet som kartofler i guld, bronzeugler, porcelæn og samtidskunst. Lørdag skulle det blive okay vejr, efter uger med silende regn, så hvis I er i byen, så smut over på venstre bred.

www.carrerivegauche.com

10 responses to “Kæmpe-fernisering på venstre bred

  1. Hej Louise

    Det er bare super🙂

    Venlig hilsen
    Anne

  2. Elisabeth Lemvigh

    Godt du er tilbage – savnede dine opdaterede idéer da jeg skulle tilrettelægge en tur i Kr. Himmelfartsferien. Kan anbefale et meget anderledes men rigtig hyggeligt og rart hotel nær kanalen: Hotel du Nord i rue Albert Thomas (10 arr). Sjove, små men rene værelser og dejlig morgenmad. Men først og fremmest venlighed og afslappet atomosfære.

  3. kis Mary Kapel

    Bravo.! Godt klaret med nye tvillinger og alle de andre. A bientôt. Kis

  4. Hej Louise
    Godt at høre fra dig igen og, at alt tilsyneladende er vel ombord.
    k.h.
    Claus

  5. Er bare glad for at du er tilbage. TAK!

    • Jamen,faktisk Janne, er det din fortjeneste. Forleden, da jeg mødte dig ude at gå tur med hunden og mig med tvillingerne, så dagde du: Øv, at du ikke skriver mere! Og så tænkte jeg: ‘Det er sgu da også for ringe. Nu må jeg stramme balderne lidt’. Så du fik lige prikket hul på barsels-trummerummen. Faktisk rart:-)

  6. Kirsten bøgh linde

    Dejlig start på din tilbagevenden🙂 vi er to veninder, der på lørdag tager til Paris i en uge. Heldigt, at vi lige får den information med. V er begge kunstinteresserede, så vi skal opleve venstre bred på lørdag. Tak for det🙂
    Mange hilsner kirsten

  7. Herligt !Du har været dybt savnet på bloggen.
    Godt at alle ungerne trives.

  8. Dejligt du er tilbage:-)

  9. Super fin blog🙂
    Vi har også tvillinger + en flok større søskende så jeg kender godt til den daglige udfordring. Det ville være skønt hvis du kunne fortælle lidt om mulighederne/begrænsningerne ved at transportere småbørn rundt i Paris. Her vil det være yderst interessant at høre om det er muligt at komme rundt med en kampvogn = læs tvillingevogn.

Skriv et svar

