Pizza med sjæl

Italiensk i Paris? Jeg har tidligere skrevet om restaurant Maria Luisa, som jeg topelsker, og som jeg stadig anbefaler vidt og bredt. Men for nylig har jeg opdaget en ny italiensk restaurant, som fortjener at blive promoveret: I Cugini på hjørnet af rue de Paradis og rue d’Hauteville.

Her har to fætre skabt en italiener, som virkelig har sjæl og hvor maden er i top til prisen. Prøv den hvide pizza uden tomat eller en Pizza Carciofo med artiskokcreme, mozzarella, rucola-salat, små friske tomater og parmesan. Det er trop bon!

I alt er der 14 pizzaer på kortet, men du kan også få masser af pastaretter, grillede grøntsager, carpaccio og saltimbocca à la romana. Isen er fra et lille lokalt mejeri og dessertpizzaen med Nutella nærmest en dødssynd, så god er den.

Fætrene Sébastien og Antoine var tidligere musiker og avisreporter og det bedste bevis på, at det ind imellem kan betale sig at skifte metier midt i livet. For deres køkkenbegejstring smitter helt ud i gaden, og de har formået at ansætte personale, som oprigtigt ser ud til at kunne lide at gå på arbejde. Sébastiens søstre, Amélie og Hortense, driver i øvrigt den sympatiske restaurant Sherkan i nabohuset.

Priserne er absolut rimelige med 13,50 euros for en spinat-lasagne og 14 euros for en antipasti fx. Vinene er gode, alle på nær tre til under 25 euros flasken.

I Cugini, 33, rue de Paradis, 10. arr. Tel. 01 48 01 65 34 Lukket lørdag og søndag. Metro: Poissonnière

4 responses to “Pizza med sjæl

  1. Hej Louise – først og fremmest tak for en god blog.🙂
    Dernæst: Min veninde og jeg ønsker at tage på sommerferie i Paris. Vi er begge to førstegangsbesøgende, så vi kender altså ikke så meget til byen.
    Jeg ville høre om du kunne være behjælpelig med et hotel, gerne billigt (vi er på SU), som stadig er værd at bruge en uge på.
    Vi er 20 år og vil gerne bo i et kvarter med lidt liv.🙂

    Du må endelig gerne svare på mail.
    VH. LO

  2. Hej Louise – først og fremmest tak for en god blog.🙂
    Dernæst: Min veninde og jeg vil gerne til Paris til sommer, men kender som førstegangsbesøgende desværre ikke så meget til byen.
    Derfor tænkte jeg på, om du kunne være behjælpelig med at finde et hotel, gerne billigt (vi er begge på SU), som stadig er værd at bruge en uges tid på. Jeg har set din anbefaling af HI Matic, men ved ikke om der evt. kunne findes et billigere alternativ eller hvilket kvarter det ligger i.
    Vi er 20 år og ønsker gerne et kvarter med lidt liv.

    Svar gerne på mail, hvis det passer bedre.
    VH. LO

  3. Jag har sån Parislängtan nu =)

  4. Fik en Pizza Carciofo i dag. Absolut en vinder🙂

Skriv et svar

