Ta’ på bageskole, sykursus eller have-workshop i Paris

Kogeskoler og køkkenkurser har længe været den helt store dille i Paris, men mange af dem var udelukkende på fransk og derfor utilgængelige for de fleste udenlandske turister.

Det er der imidlertid rådet bod på, for nu udbydes rigtig mange af kurserne på engelsk, og Paris’ kommune har fået øjnene op for den turistattraktion, der ligger gemt i kreative værksteder af nogle få timers eller en halv dags varighed. Ikke bare på den gastronomiske front, men også sykurser, blomsteropsætning, smykke-værksteder, havekurser, foto-workshops, skrivekurser og dansetræning.

På internetsiden creativeparis.info kan du finde i alt 400 kreative kurser, hvoraf en tredjedel er på engelsk. Delt op i kategorierne: Kunst, Musik og Dans, Mode, Gastronomi, Foto og Film, Videnskab og Teknologi, Skrivning og Filosofi samt Havebrug.

Prisen ligger på mellem 15 og 50 euros i timen, og jeg kan klart anbefale det. Selv har jeg prøvet et køkkenkursus, hvor vi på fire timer lærte at lave fransk forret, hovedret og dessert. Rigtig, rigtig, sjovt, og som det allerbedste spiste vi hele molevitten sammen til sidst. En skæg og anderledes måde at opleve byen på.

 

One response to “Ta’ på bageskole, sykursus eller have-workshop i Paris

  1. Det lyder vældig inspirerende. Jeg vil se, om jeg ikke kan lokke min mand med på et madkursus. Forventer dog at der skal en del overtalelsesevne til…………..

    Kan du hjælpe mig med adresser på gode møbel forretninger i Paris? Gerne også på designer møbler. Jeg har forsøgt at google det uden held, og jeg har også kikket her på din side. Har du mon mulighed for at hjælpe mig?

    God dag

Skriv et svar

