Hjælp!! Hotel til en gruppe på 25 i Paris?

Sådan nogenlunde lød den desperate mail fra et dansk familiemedlem, der er ved at arrangere en weekend-tur for sig selv og sine kolleger i Paris. De er 25 fra et større advokatkontor i provinsen, som tager herned til sommer på studietur.

Nå, men jeg gik selvfølgelig til opgaven med krum hals, ud fra devisen om, at det jo måtte være nemt nok. I og med, at jeg kender rigtig mange gode hoteller i Paris.

Det viste sig imidlertid, at det ikke var så nemt endda. For alle de hoteller, jeg kender, er små hyggelige, charmerende steder med 20 værelser og pensionat-stemning. Men den slags – fandt jeg ud af – gider ikke tage i mod grupper, så pludselig var det lidt sværere. Jeg måtte bide i det sure æble og ty til kædehotellerne, som jeg ellers pr. instinkt er en arg modstander af.

Uretfærdigt, skulle det vise sig, og derfor går bodsgang med dette blogindlæg. For selvfølgelig har jeg ret i, at der er mange røvsyge kædehoteller med beigefarvede gulvtæpper og en totalt anonym atmosfære, men faktisk findes der også hyggelige kædehoteller, som fortjener at blive nævnt som mulighed for grupper.

Hotel Holiday Inn Bastille er et af dem, og her endte jeg med at sende advokaterne hen. Ganske vist ligger der en sex-shop som nabo, men ellers er det et helt ok kvarter, og enormt centralt midt mellem Gare de Lyon og Bastillepladsen.

Værelserne er dejlige, næsten med lidt retrostemning og 50-tapeter på gangene. Og – hvad der altid tæller godt i posen hos mig –  badeværelserne er relativt nyindrettede og lækre.  

Så altså, der er håb, selv for grupper, og ingen behøver længere at ty til rædsler som fx Hôtel Altona, jeg tidligere har skrevet om.

One response to “Hjælp!! Hotel til en gruppe på 25 i Paris?

  1. Hej Louise!

    Du skrev at mange skrev til dig og spurgte efter lejligheder til leje i Paris… Jeg bor pt. i et meget lille studio (ca. 8-9 kvadratmeter) med en meget lille husleje (250 euro) på bd Saint Michel – jeg forlader det den 1.juli og derefter søger min udlejer en lejer til de to efterfølgende måneder. Hvis profilen passer på nogen af dem, som skriver til dig (man kan bo 1 person her, det er et studio med bad og køkken og så er der toilet på gangen), så er du velkommen til at sende dem videre til mig.

    Venligst,
    Anna

Skriv et svar

