Til skræk og advarsel

For nylig havde jeg en opgave for 38 danskere, som skulle på en messe i byen. De havde reserveret et hotel lang tid, før jeg kom ind i billedet, og derfor kunne jeg kun se panikslagent til, mens de bookede ind.

Hotellet – Altona hed det – lå, som så mange andre, i nærheden af Gare du Nord. På papiret var det to-stjernet, men det må være år og dag, siden den klassifikation er blevet udstedt. For ikke alene var hotellet luset og trist, det var direkte ulækkert. Værelserne var med garanti ikke blevet støvsuget de sidste tre uger, og på toilettet i receptionen lå der kødædende nullermænd og knurrede af mig, mens jeg stod op og tissede. Ja, stod,  fordi brædtet var lige så  fedtet og beskidt som receptionistens hår!

En helt igennem tarvelig oplevelse, som gjorde mig ked af det på min bys vegne. For mellem de 38 danskere var der flere, som aldrig havde været i Paris før, og deres første indtryk var nu et hotelværelse med slatne madrasser og fugt i hjørnerne.

Fejlen var arrangørens. En eller anden har reserveret dér, fordi det var billigt. 60 euros for en nat; så kan det ikke gøres meget billigere, og hotellet reklamerer da også på sin hjemmeside med, at det er et ‘økonomihotel’. Men sørgeligt var det, både for gruppen og for byen.

Og allermest ærgerligt, fordi der findes alternativer, som er både rene og hyggelige. Måske ikke til 60 euros, men så til 75, og de sidste 15 euros – 100 kr. pr. nat – er godt givet ud. Rigtig godt.

Så please lov mig, at I ALDRIG nogensinde bestiller på Hôtel Altona eller det, der ligner. I bliver ædt af nullermænd eller dør af astma.

2 responses to “Til skræk og advarsel

  1. Pernille Fendrich Schmidt

    Hej Louise
    Jeg kan anbefale Hotel Sévigné i Maraiskvarteret, Rue Mahler. Det er to-stjernet, rent og pænt, og med udsigt ned af Rue du Roi de Sicile og til siden Place Saint-Paul. http://www.le-sevigne.com/default.htm. Pris: 70-115 euros.
    Venlig hilsen
    Pernille

  2. Hej,´Louise,
    Har du så ikke nogle forslag til hvad det kunne være der er i den billige ende, men ikke er klamme?

    Mvh Mette

Skriv et svar

