Et gladt hotel

Ejeren af Hôtel Mayet, Laurence Raymond, giver ikke meget for de dér minimalistiske hoteller, som altid optræder i indretningsbøgerne. I hendes hotel er der fuld knald på farverne og masser af glade tegneseriemænd, som hopper hen over væggen.

I hallen har hun hyret grafittikunstneren André til at tegne, og hans lille, rundkindede Monsieur A. går igen hele vejen gennem hotellet, selv ud på toiletterne.

Også på værelserne – grå og røde – er der masser af finurlige indfald, med propel i loftet, kroketkugler som dørhåndtag og store runde skoleure på væggen. Danskere vil genkende en del IKEA-møbler.

Hotellet ligger genialt placeret ved rue du Cherche Midi, med udsigt til Montparnasse-tårnet, og morgenmaden serveres ved et langbord i den hvælvede kælder. Men allerbedst: Laurence og hendes medarbejdere, hvis boblende imødekommenhed smitter helt ud i krogene.

Priser fra 120 € inklusiv morgenmad. Hotellet reklamerer med wi-fi, fax og hårtørrer.

Hôtel Mayet, 3, rue Mayet, 6. arr. Tel. 01 47 83 21 35. Metro: Duroc

Fra bogen ‘Ta med til Paris’, udgivet april 2010

 

 

One response to “Et gladt hotel

  1. Kære Louise
    Det er i sidste øjeblik. Jeg overvejer en spontan tur til Paris om få dage; fra den 7. – 10. aug. og leder efter et hotel. Jeg har kigget på din omtale af Hotel Maynet, men kan ikke finde nogen mailadresse til dem. Kan man kun ringe? Eller booker man via dig?
    Jeg skal afsted med min søn på 12. Vi er begge født på bastiliedagen, og jeg vil gerne vise ham nogle af de steder, der er knyttet til den franske revolution, fordi jeg selv er meget optaget af medborgerskab og demokrati, både på job og ved siden af.
    Vil du svare mig direkte på email også, da jeg som sagt er i tidsnød grundet det spontane indfald :o)
    Venlig hilsen Trine.

Skriv et svar

