Stofmarked ved Sacre-Coeur

Som ‘blogejer’ kan jeg hver dag følge med i, hvor mange læsere jeg har på min blog, og hvad de har brugt af søgeord for at finde frem til den. Det er guld værd, for på den måde kan jeg sikre mig, at jeg hele tiden er i fase med mine læsere. Ikke at I bare får hvad I be’r om (redaktionel frihed!!), men det er alligevel lidt fedt at se, at de fleste læsere faktisk finder noget, de kan bruge. Rigtig mange søger fx på ‘hoteller i Latinerkvarteret og Marais’, og dem har jeg en god del af.

Og så er det ret inspirerende. Fx er der mange, som googler ‘stofbutikker’ og ‘tylskørt i Paris’. Og det er noget, jeg ved noget om. For selvom jeg slet ikke har tid til at sy så meget som jeg gerne ville, så kan jeg rigtig godt lide det. Og når jeg gør det, er der kun ét sted at gå hen for at finde stoffer: Marché Saint-Pierre for foden af Sacre-Coeur. Her ligger en koncentration af stofbutikker, som ikke findes magen til ret mange andre steder. Forretningerne ligger tæt som takker på en lynlås, og der er ikke den tern, frynse, leopardpels eller guldbrokade, du ikke kan finde her. 

Allersjovest er der hos Dreyfus, et stofudsalg i seks etager, hvor du pænt må vente på, at den kittelklædte – og ofte flabede – sælger får tid at betjene dig. Her finder du de mest ekstravagante stoffer til meget rimelige priser. Elevatorføreren har arbejdet i huset i 36 år og han er alle seks etager værd.

I magasinet Reine skråt over for er der lidt mere orden, lidt mere venlighed og lidt dyrere varer. Men heller ikke nær så morsomt.

Dreyfus Déballage du Marché Saint-Pierre, 2, rue Charles Nodier, 18. arr. Metro : Anvers.

Skriv et svar

