Sjovt design-hotel midt i Marais

Marais genreDer er selvfølgelig masser af hoteller i Marais-kvarteret, og faktisk ret mange charmerende. Alligevel rendte jeg en del rundt, da jeg skulle skrive MIN BY Paris. For i følge konceptet måtte jeg kun have to hoteller med under hvert kapitel, og derfor blev det  pludselig ret forpligtende at finde præcis de to, som jeg syntes var dejligst.

duo stemningMen da jeg trådte ind over dørtærsklen i Hôtel Duo i rue du Temple, vidste jeg, at min første adresse var hjemme. Selv receptionisten var lækker. På den dér designede, æstetiske måde. Med hvid skjorte, nybarberet og en svag lugt af noget dyrt vand.

duo cosyHôtel Duo er et hypermoderne designhotel, fire-stjernet, meget elegant og køligt, selvfølgelig, men alligevel med et forfriskende tvist af humor. Chokoladebrune, matslebne betonvægge, store vaniljefarvede vinduespartier og lænestole polstret med skrigende absintgrønt kreton eller pepita-ternet uld af den slags, Jackie Kennedy brugte til sine frakker.

morgenmad duoMorgenmaden, heldigvis mindre designrigtig (fuldfed med nypresset juice og varme croissanter) serveres i biblioteket, hvor kaminen er virtuel, og hvor du kan låne bøger om marokkansk arkitektur.

chambre 2 duoEt standard dobbeltværelse koster 200 euros, men så er det også miminalistisk i ordets helt egentlige forstand. Brug hellere 50 euros mere på et Chambre supérieure: Her er bjælker i loftet, king size bed, turkisfarvet hovedgærde og stivet, hvidt sengetøj.

Hotel duoHotel Duo ligner alt andet end et familiehotel, og så er det faktisk lige præcis dét, det er. Godt nok et feministisk ét af slagsen, for hotellet er gået i arv fra mor til datter siden 1918, og det er den nuværende ejer, Véronique Turmel, der har købt nabobygningen, revet en masse vægge ned og ladet arkitekten male med skriggrønt i et kvarter, hvor sort læder ellers er det foretrukne materiale.

Hôtel Duo, 11, rue du Temple, 4. arr.  Metro : Hotel de Ville

2 responses to “Sjovt design-hotel midt i Marais

  1. Charlotte Hammersgaard

    Hej Louise.

    Nu handler din (supergode) blog jo om Paris, men da vi har planlagt at tage til Ile de Ré på vores næste ferie til maj, bliver jeg lidt nysgerrig mht. det fiskerhus I har lejet.

    Er det et tip, du deler ud af?

    Mvh Charlotte.

    • Kære Charlotte,
      Ile de Ré er en dejlig idé. Men dejligst om sommeren, ellers kan det være ret forladt og forblæst. For at finde et hus til leje, kan du tjekke turistkontorets officielle udlejningsside http://www.iledereloc.com
      I august kan det være ret svært at finde noget, fordi de fleste, lige som vi, lejer igen fra år til år. Men i juli er der gode muligheder. Der er i alt 10-11 mindre byer på øen, men hvis du spørger mig, så synes jeg helt klart at det er den nordlige del af øen, fra hovedbyen Saint-Martin og opefter, der er hyggeligst. Jeg har mistet din e-mail adresse, men hvis du lige sender den til mig igen, så skal jeg sende dig en artikel jeg skrev for to år siden til Alt for Damerne om Ile de Ré. Den kan du eventuelt bruge som inspiration.
      KH louise

Skriv et svar

