Paris for sukkergrise

Copie de P1010087

På et hjørne i det 9. arrondissement. Ligger et stykke historie med en falmet grøn facade og er det lykkeligste bevis på, at man stadig kan drive forretning uden moderne markedsføring.  A la Mère de Famille er en sukkervareforretning fra 1761. Her kan man købe alt i hjemmelavet chokolade, vild honning, slikpinde og tørrede ferskner.

Copie de P1010095

Jeg kommer der specifikt efter solbærsyltetøjet med hele bær (hver sin last!), men der ryger altid lidt makroner og Madeleine-kager med i kurven. Foruden en god Bordeaux vin og lidt svesker, selvfølgelig.

Copie de P1010097

Jul og påske er højsæson, når parisiske bedstemødre går amok i nougathjerter og nuttede harer i 78 % Valrhona. Men butikken er altid et drop-in værd. Hvis du aldrig har smagt dem, så prøv et par tørrede ananaser.

113-35

A la Mère de Famille ligger lige ved udgangen af Passage Verdeau, hvor man kan fortsætte nostalgien og kigge på franske broderier og antikke bøger. Eller købe sig et komplet sæt menneske-organer i naturlig størrelse brugt til medicinsk undervisning engang i forrige århundrede. Men det er en anden historie.

A la Mère de Famille, 35, rue Faubourg Montmartre, 75009 Paris, Tel. +33 (0)1 47 70 83 69. Metro: Le Peletier

One response to “Paris for sukkergrise

  1. Hej!

    Fantastisk blog, jeg fandt den igennem google da jeg desperat ledte efter nogle personlige beretninger om Paris samt nogle fantastiske små perler gemt væk fra turisterne. Derfor blev jeg jo ellevild da jeg så din blog.

    Jeg rejser til Paris i august måned og skal være der i et år, jeg har dog besøgt byen før. Ikke destro mindre er det skønt at læse din blog. Så bliv endelig ved! Nyder at læse dine historier😀

Skriv et svar

